Ku Jemput Jodoh Ku ♥

Assalamualaikum :) apa khabar kamu disana ? #ehh , hehe :) okaylah malam nie nak updated entry tentang KUJEMPUT JODOHKU . Tapi kenapa tajuknya sebegitu ? and sejak akhir-akhir nie banyak sangat updated tentang jodoh ? ohh begini ceritanya , sebagai pelajar yang educated kami telah diberi baucer BB1M sebanyak RM250 . Jadi aku dapat baucer buku tue sudah terlambat sebab aku dah nak final so buku apa je lagi aku nak belikan ? hmm , satu hari aku menepek cari Buku dekat MPH dengan Diana . Aku punya cari punya cari aku jumpe satu buku yang sangat menarik mata aku untuk memandang .

Aku selak lah apa yang menarik dalam isi kandungan dalam buku tue , rupanya buku tue mengenai motivasi tentang cinta yang tidak berbalas . hehe :) ceritanya sangat menarik kerana banyak memberi pedoman dan motivasi kepada diri yang lemah terutama seorang perempuan yang bila cintanya ditolak si kekasih hati . Isinya banyak berlandaskan hadis Rasulullah SAW . Cara kita hendak menguatkan diri dari terus hanyut dek cinta manusia yang buta .

Kujemput Jodohku ini sedikit sebanyak membantu para pencinta mencipta mimpi indah supaya menjadi nyata dan membuang kenangan lalu yang ternyata bukan mudah untuk dilupakan namun tidak juga mustahil . Yang membuatkan aku lagi tertarik tentang buku ini dengan adanya hadis daripada Abdullah bin Mas'ud yang menyatakan, 'Apabila kamu kagum kepada seseorang jejaka itu, maka ingatlah semua kekurangannya' . Apa yang cuba disampaikan oleh beliau adalah bukan untuk membuka aib seseorang tetapi ianya adalah nasihat supaya kita tidak dipermainkan oleh pesona zahir , dan tidak dibuai oleh gelojak nafsu sehingga menjadi permainan syaitan . Kadangkala tanpa kita sedar cinta membuatkan seseorang itu menjadi buta , yang punyai telinga menjadi tuli kerana terlampau asyik dengan dunia cintanya .

Memang tidak dinafikan rasa cinta memang tidak mudah untuk dihapuskan apatah lagi cinta pertama, pasti sangat sukar untuk kita lupakan . Hal yang demikian menyeksakan apabila kita tdak berusaha untuk mengatasinya kerana bayangannya kembali dalam memory bahkan sering menghantui mimpi-mimpi . Ada satu cara untuk mengatasi masalah diatas adalah dengan menulis namanya pada sehelai kertas, koyak kertas itu dan kata aku sudahh melupakannya dan membuang jauh-jauh bayangan itu .

haihh , memang tak dapat dinafikan apa yang tertulis didalam buku ini yang sering terjadi kepada gadis diluar sana termasuk lah aku , Jadi untuk dipendekkan cerita carilah buku tersebut dan penulisnya adalah Fadhlan Al-ikhwani .

No comments:

Post a Comment